1981 |
: - Pierwszy prototyp studyjny pod nazwą M24. |
1982 |
: - Rozpoczęcie produkcji w fabryce w Mulhouse. |
1983 |
: - Prezentacja w Monaco Monaco (Styczeń). |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
GE |
954 cm³ |
45 KM |
GL |
954 cm³ |
45 KM |
GR |
1124 cm³ |
50 KM |
SR |
1360 cm³ |
60 KM |
GT |
1360 cm³ |
80 KM |
1984 |
: - Produkcja limitowanej wersji modelu Lacoste w liczbie 1000
egzemplarzy. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Lacoste |
1360 cm³ |
60 KM |
GE |
954 cm³ |
45 KM |
GL |
954 cm³ |
45 KM |
GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
GR |
1124 cm³ |
50 KM |
GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
SR |
1360 cm³ |
60 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
GT |
1360 cm³ |
80 KM |
GTi |
1580 cm³ |
105 KM |
T16 série 200 |
1775 cm³ |
200 KM |
1985 |
: - rok 1985 charakteryzowały zmiany: W modelach GL i SR,
miejsca na głośniki w boczkach drzwi. Model GR wzbogacono
o antenę umieszczoną na dachu. W modelu GT pojawił
się emblemat GT na kierownicy. - Produkcja w 8 000 egzemplarzach limitowanej wersji
Lacoste (3 drzwiowej)na bazie modelu XR. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Lacoste |
1360 cm³ |
60 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
50 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
SR |
1360 cm³ |
60 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XT/GT |
1360 cm³ |
80 KM |
XTD |
1769 cm³ |
60 KM |
GTi |
1580 cm³ |
105 KM |
T16 série 200 |
1775 cm³ |
200 KM |
1986 |
-
Wyprodukowanie milionowej 205tki w fabryce Mulhouse (9 grudnia 85r) po
trwającej zaledwie 22 miesiącach produkcji. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Lacoste |
1360 cm³ |
60 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
50 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
SR |
1360 cm³ |
60 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XT/GT |
1360 cm³ |
80 KM |
XTD |
1769 cm³ |
60 KM |
CT |
1360 cm³ |
80 KM |
GTi |
1580 cm³ |
105 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1987 |
: - dwa miliony wyprodukowanych 205tek. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Open |
1580 cm³ |
80 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
50 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
SR |
1360 cm³ |
60 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XT/GT |
1360 cm³ |
80 KM |
XTD |
1769 cm³ |
60 KM |
CT |
1360 cm³ |
80 KM |
XS |
1360 cm³ |
80 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1988 |
: - Pierwszy lifting całej gamy modeli: nowa deska rozdzielcza, nowe zewnętrzne lusterka wsteczne, zdecydowano się na modernizacje silników, wprowadzono silnik (znany jako TU) nowsza jednostka napędowa pozwoliła na niewielki przyrost mocy i oszczędniejszą prace):
- Limitowana seria "205 Junior" przechodzi do gamy
seryjnych modeli. - Pojawia się mocna wersja 205 Rallye 1294 cm³ z 103 KM (marzec
88r). |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
55 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
CJ |
1360 cm³ |
65 KM |
SR |
1360 cm³ |
65 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XT/GT |
1360 cm³ |
85 KM |
XTD |
1769 cm³ |
60 KM |
XS |
1360 cm³ |
85 KM |
Rallye |
1294 cm³ |
103 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1989 |
: - Produkcja w liczbie 6000 sztuk limitowanej wersji Green. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Green |
1360 cm³ |
70 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
55 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
CJ |
1360 cm³ |
70 KM |
Roland Garros |
1360 cm³ |
85 KM |
SR |
1360 cm³ |
70 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XT/GT |
1360 cm³ |
85 KM |
XTD |
1769 cm³ |
60 KM |
XS |
1360 cm³ |
85 KM |
Rallye |
1294 cm³ |
103 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1990 |
: |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Green |
1360 cm³ |
70 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XE/GE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
55 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
CJ |
1360 cm³ |
70 KM |
Roland Garros |
1360 cm³ |
85 KM |
Roland Garros
Cab |
1360 cm³ |
85 KM |
SR |
1360 cm³ |
70 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
GT |
1360 cm³ |
85 KM |
XS |
1360 cm³ |
85 KM |
Rallye |
1294 cm³ |
103 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1991 |
: - 4 milionowa 205tka opuszcza fabrykę Peugeota. - Rozpoczęcie produkcji wersji D turbo (diesel) 1769 cm³ z 78 KM mocy oraz limitowanej wersji 205 GTi GRIFFE. Wyprodukowanych w liczbie 3000 egzemplarzy w tym 1000 na Francję, Model charakteryzował się zielono metalicznym kolorem, posiadał wspomaganie ukł. kierowniczego oraz ABS, skórzane wyposażenie, specjalne dla tego modelu aluminiowe felgi i 130 KM |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Green |
1360 cm³ |
70 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
XE |
954 cm³ |
45 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
55 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
CJ |
1360 cm³ |
70 KM |
Roland Garros |
1360 cm³ |
85 KM |
Roland Garros
Cab |
1360 cm³ |
85 KM |
SR |
1360 cm³ |
70 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
GT |
1360 cm³ |
85 KM |
XS |
1360 cm³ |
85 KM |
Dturbo |
1769 cm³ |
78 KM |
Rallye |
1294 cm³ |
103 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
Griffe |
1905 cm³ |
130 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
1992 |
: - Produkcja limitowanych serii: Zenith, Look, Style i
Indiana. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Zenith |
954 cm³ |
45 KM |
Zenith D |
1769 cm³ |
60 KM |
Look |
1124 cm³ |
55 KM |
Look D |
1769 cm³ |
60 KM |
Style |
954 cm³ |
45 KM |
Indiana |
1360 cm³ |
75 KM |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
Junior D |
1769 cm³ |
60 KM |
XL/GL |
954 cm³ |
45 KM |
XLD/GLD |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
55 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
CJ |
1360 cm³ |
75 KM |
SR |
1360 cm³ |
75 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
80 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
GT |
1360 cm³ |
85 KM |
XS |
1360 cm³ |
85 KM |
Dturbo |
1769 cm³ |
78 KM |
Rallye |
1294 cm³ |
103 KM |
GTi |
1580 cm³ |
115 KM |
CTi |
1580 cm³ |
115 KM |
Gentry |
1905 cm³ |
105 KM |
1993 |
: Rok żałoby:
|
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Junior |
954 cm³ |
45 KM |
Junior D |
1769 cm³ |
60 KM |
Color Line |
1124 cm³ |
60 KM |
Color Line D |
1769 cm³ |
60 KM |
XR/GR |
1124 cm³ |
60 KM |
XRD/GRD |
1769 cm³ |
60 KM |
XRDT/GRDT |
1769 cm³ |
78 KM |
Roland Garros |
1360 cm³ |
89 KM |
Roland Garros
Cab |
1360 cm³ |
89 KM |
Cabriolet |
1360 cm³ |
75 KM |
SR |
1360 cm³ |
75 KM |
Automatic |
1580 cm³ |
89 KM |
SRD |
1769 cm³ |
60 KM |
GT |
1580 cm³ |
89 KM |
XS |
1580 cm³ |
89 KM |
Dturbo |
1769 cm³ |
78 KM |
GTi |
1905 cm³ |
122 KM |
CTi |
1905 cm³ |
105 KM |
Gentry |
1905 cm³ |
105 KM |
1994 |
: - Produkcja 205tki osiągnęła liczbę 5 milionów egzemplarzy. |
Oznaczenie |
Pojemność |
Moc |
Style |
1360 cm³ |
75 KM |
Style D |
1769 cm³ |
60 KM |
Style TD |
1769 cm³ |
78 KM |
Forever |
? |
? |
Sacré Numéro |
1124 cm³ |
60 KM |
Sacré Numéro |
1580 cm³ |
89 KM |
Sacré numéro D |
1769 cm³ |
60 KM |
Sacré numéro
TD |
1769 cm³ |
78 KM |
Cabriolet |
1360 cm³ |
75 KM |
GTi |
1905 cm³ |
122 KM |
CTi |
1905 cm³ |
105 KM |
1995 |
: - Koniec produkcji CTi |
Sacré Numéro |
1124 cm³ |
60 KM |
Sacré Numéro |
1580 cm³ |
89 KM |
Sacré numéro D |
1769 cm³ |
60 KM |
Sacré numéro
TD |
1769 cm³ |
78 KM |
Cabriolet |
1360 cm³ |
75 KM |
1996 |
: - Koniec produkcji 205 Cabriolet. |
Sacré Numéro |
1124 cm³ |
60 KM |
Sacré Numéro |
1580 cm³ |
89 KM |
Sacré numéro D |
1769 cm³ |
60 KM |
Sacré numéro
TD |
1769 cm³ |
78 KM |
1997 |
: - Katalizator w Dieslu |
Génération 205 |
1360 cm³ |
75 KM |
Génération 205 D |
1769 cm³ |
60 KM |
1998 |
: - Ostatni rok beż żadnych zmian. |
Génération 205 |
1360 cm³ |
75 KM |
Génération 205 D |
1769 cm³ |
60 KM |
31 Grudzień 1998 : - Koniec produkcji Peugeota 205 !!! niestety...
|
para@peugeot205.pl przetłumaczone z http://www.planete-205.com/