Peugeot 205 GTI – 1.9l (1987-1994)
Model ten jest wersją sportową 205 z lat 1987 - 1994. Czym
się charakteryzuje?
Cechy auta z zewnątrz:
·
Nadwozie tylko 3 drzwiowe
·
Seryjny duży szyberdach, mały szyberdach lub
całkowity jego brak J
·
Szyby seryjnie
przyciemniane (dymione na brązowo)
·
Zderzak przedni z
dokładką z halogenami
(lakierowany pod kolor nadwozia)
·
Czarne plastikowe
poszerzenia na błotnikach i drzwiach
·
Czerwona listewka
biegnąca dookoła auta pośrodku plastikowych poszerzeń
·
Maska z
wyżłobieniem
·
Uchylane tylne
szyby
·
Felgi 15 calowe - Speedline Peugeot (1,9)
·
Felgi 14 calowe – Speedline Peugeot (1,6)
·
Lotka na tylnej
klapie
·
Emblematy 205
GTI 1.9 w formie plastikowych pasków, bo obu stronach auta nad tylnymi kołami
- tylnej
klapie (czerwony GTI)
Cechy auta z wewnątrz:
·
Wyposażenie
wnętrza różnorodne (w zależności od życzeń klienta ABS, wspomaganie, centralny
zamek, el. podnoszenie szyb
itd.)
·
Trójramienna
kierownica z czerwonym napisem GTI
·
Czerwona
wykładzina dywanowa
·
Fotele kubełkowe
w połowie obite skórą lub całkowicie obszyte czarną skórą
·
Deska rozdzielcza
z nawiewami na środku
·
Lusterka
regulowane
·
Liczniki z
obrotomierzem + 4 dodatkowe wskaźniki
·
Tylna kanapa
rozkładana / dzielona
Silniki
·
1,6 – 105 KM
·
1.6 – 115 KM
(wersja na dużych zaworach ssących i wydechowych, oraz z innym wałkiem
rozrządu)
·
1,9 – 130 KM
(wersja bez katalizatora)
·
1,9 – 120 KM
(wersja z katalizatorem)
Oprócz
tego model GTI charakteryzuje się bardzo dobrymi
właściwościami jezdnymi i osiągami. Nie jest to kolejny model małego auta w którym umieszczono tylko mocny silnik, zmiany objęły
również zawieszenie (mocniejsze wahacze, stabilizator, niższe i twardsze
sprężyny), układ hamulcowy (większa pompa hamulcowe, większe serwo, większe zaciski oraz tarcze). Spowodowało to
znakomite wyważenie osiągów auta, które przy masie 860kg (mniej więcej tyle co Fiat Cinquecento)
i 130KM mocy potrafi naprawdę wiele. Auto rozpędza się od 0 do 100km/h w 8sek i osiąga prędkość maksymalną ok
210km/h.
Znakomicie dobrane hamulce (tarcze wentylowane przód, tarcze
jednolite tył) spisują się naprawdę dobrze, zawieszenie obniżone i utwardzone
wspomagane przez stabilizator zarówno przedni jak i tylny sprawiają
że auto prowadzi się zdecydowanie i przewidywalnie na zakrętach.
Opracował Para&Kaktus