Peugeot 205 GTI  – 1.9l (1987-1994)

 

Model ten jest wersją sportową 205 z lat 1987 - 1994. Czym się charakteryzuje?

 

Cechy auta z zewnątrz:

·        Nadwozie tylko 3 drzwiowe 

·        Seryjny duży szyberdach, mały szyberdach lub całkowity jego brak J

·        Szyby seryjnie przyciemniane (dymione na brązowo)

·        Zderzak przedni z dokładką z  halogenami (lakierowany pod kolor nadwozia)

·        Czarne plastikowe poszerzenia na błotnikach i drzwiach

·        Czerwona listewka biegnąca dookoła auta pośrodku plastikowych poszerzeń

·        Maska z wyżłobieniem

·        Uchylane tylne szyby

·        Felgi 15 calowe - Speedline Peugeot (1,9)

·        Felgi 14 calowe – Speedline Peugeot (1,6)

·        Lotka na tylnej klapie

·        Emblematy 205 GTI 1.9 w formie plastikowych pasków, bo obu stronach auta nad tylnymi kołami

                                 - tylnej klapie (czerwony GTI)

                                

 

Cechy auta z wewnątrz:

·        Wyposażenie wnętrza różnorodne (w zależności od życzeń klienta ABS, wspomaganie, centralny zamek, el. podnoszenie szyb itd.)

·        Trójramienna kierownica z czerwonym napisem GTI

·        Czerwona wykładzina dywanowa

·        Fotele kubełkowe w połowie obite skórą lub całkowicie obszyte czarną skórą

·        Deska rozdzielcza z nawiewami na środku

·        Lusterka regulowane

·        Liczniki z obrotomierzem + 4 dodatkowe wskaźniki

·        Tylna kanapa rozkładana / dzielona

 

Silniki

·        1,6 – 105 KM

·        1.6 – 115 KM (wersja na dużych zaworach ssących i wydechowych, oraz z innym wałkiem rozrządu)

·        1,9 – 130 KM (wersja bez katalizatora)

·        1,9 – 120 KM (wersja z katalizatorem)

 

 

Oprócz tego model GTI charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i osiągami. Nie jest to kolejny model małego auta w którym umieszczono tylko mocny silnik, zmiany objęły również zawieszenie (mocniejsze wahacze, stabilizator, niższe i twardsze sprężyny), układ hamulcowy (większa pompa hamulcowe, większe serwo, większe zaciski oraz tarcze). Spowodowało to znakomite wyważenie osiągów auta, które przy masie 860kg (mniej więcej tyle co Fiat Cinquecento) i 130KM mocy potrafi naprawdę wiele. Auto rozpędza się od 0 do 100km/h w 8sek i osiąga prędkość maksymalną ok 210km/h.

         Znakomicie dobrane hamulce (tarcze wentylowane przód, tarcze jednolite tył) spisują się naprawdę dobrze, zawieszenie obniżone i utwardzone wspomagane przez stabilizator zarówno przedni jak i tylny sprawiają że auto prowadzi się zdecydowanie i przewidywalnie na zakrętach.

 

Opracował Para&Kaktus