Peugeot 205 Junior
– 1,0 1993 rok
Model ten jest podstawową wersją 205 z lat 1986 - 1993.
Czym się charakteryzuje?
Junior to wersja produkowana
przez 7 lat w ciągu tego okresu przeszła parę zmian, ale to
co łączyło wszystkie generacje to skromne wyposażenie i silniczek o poj. 954 cm3 . Ja
opiszę auto z 93 roku czyli takie z ostatniego wypustu.
Cechy auta z zewnątrz:
·
Nadwozie 3 lub 5 drzwiowe
·
Nadwozie bez
listew bocznych
·
Szyby nie przyciemniane nie uchylane
·
Zderzak przedni bez
halogenów (nie lakierowany pod kolor nadwozia)
·
Gładka klapa
tylna ( wcześniej Juniory miały blendę)
·
Naklejany ozdobny
pasek na bokach nadwozia
·
Białe klosze
kierunkowskazów
·
Emblematy Junior
w formie naklejki rozlokowane na:
- tylnej klapie (napis) i na
przednich błotnikach
|
Cechy auta z wewnątrz:
·
Wnętrze
wyposażone dość skromnie
·
Jednoramienna
kierownica
·
Prostej
konstrukcji fotele (obite
niebieskim materiałem na wzór jeansu i logiem Junior
w kształcie metki od jeansów )
·
Deska rozdzielcza
bez nawiewów na środku
·
Brak pokrywy
schowka
·
Lusterka
regulowane od zewnątrz
·
Mała konsola obok
lewarka biegów
·
Liczniki bez
obrotomierza dzielony (później z zegarkiem)
·
Tylna kanapa
rozkładana nie dzielona
|
|
Silniki
·
1,0 45 KM
·
1,8 d 60 KM (od
1992r)
Wersja Junior przez cały czas
produkcji była w palecie 205 modelem najtańszym i
bardzo skromnie wyposażonym. Zamiarem Peugota było
skierowanie tego auta do jak najszerszej liczby
klientów, w czym pomagała niska cena. W reklamach i broszurach samochód był
kreowany jako auto dla młodzieży, mała cena zwiększa
dostępność, a malutki silniczek był ekonomiczny. Jako że tak polityka udała się
Peugotowi na drogach można spotkać wiele Juniorów. Dla
wielu 205 służyła niegdyś jako 2-3 auto w rodzinie,
więc jej skromne wyposażenie nie grało tu roli, liczyła się ekonomia i to, że
auto świetnie czuło się w mieście jak i na przy sklepowych parkingach.
205_Winner