Peugeot 205 Winner – 1,4
Model ten jest wersją limitowaną 205 z 1993 roku. Czym się
charakteryzuje?
Cechy auta z zewnątrz:
·
3 drzwiowe nadwozie (nie było wersji 5
drzwiowych)
·
Oryginalne alufelgi 14’ Peugeota (jeden typ
seryjny we wszystkich Winnerach)
·
Org.
przyciemniane szyby jak w modelu Gti
na brązowo
·
Zderzak przedni
bez halogenów (lakierowany pod kolor nadwozia)
·
Gładka tylna
klapa
·
Białe klosze
kierunkowskazów
·
Lotka nad tylną
szybą jak w Gti
·
Emblematy Winner w kształcie olimpijskiego znicza rozlokowane na:
- tylnej
klapie i na drzwiach
- na blendach
na tylnych błotnikach (malowany na srebrno napis)
|
|
|
Cechy auta z wewnątrz:
Teoretycznie wnętrze auta jest identyczne z
wnętrzem modelu Rally (jedyna
różnica to czarne dywany)
·
Trójramienna
kierownica z logiem Peugeot – Talbot
rally team
·
Kubełkowe fotele
również z takim logiem ( fotele o kształcie identycznym z fotelami modelu gti obite czarną wykładziną
i obszyte czerwoną nitką)
·
Deska rozdzielcza
bez nawiewów na środku
·
Liczniki z
obrotomierzem
·
Seryjny szyberdach (mały)
·
Szyby na korbkę
brak pokrywy schowka
·
Tylna kanapa
rozkładana niedzielna
·
Mała konsola obok
lewarka biegów
|
Silniki
·
1,1 60 KM
·
1,4 75 KM
·
czy były inne nie wiem (ale raczej nie )
Ogólnie
auto może się podobać, ponieważ uroku dodają mu
wspomniane alufelgi. Winner
ma zamontowane, koła 185/60/14 których wielkość rzuca się w oczy. Mimo że nie rożni się on zbytnio od innych 205 ma w sobie to coś, co
przyciąga wzrok i na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to do końca taki
zwykły 205. Jedyne na co można narzekać to stosunkowo
ubogie wyposażenie, ale tak już miało być ma on służyć do dynamicznej jazdy i
wszelkie zbędne dodatki nie grają tu roli. Liczy się przyjemność z jazdy a tej
na pewno nie zabraknie (jeśli chodzi o silnik 1,4 a
taki mam).
205_Winner