Copyright © 2007 gti.205.pl
All rights reserved.
Designed by
para@peugeot205.pl
|
Turbo 16 -
co kryje się za tą nazwą? Otóż w 1984 pewien szalony inżynier
wpadł na nie mniej szalony pomysł stworzenia samochodu rajdowego na
bazie Peugeot`a 205 który będzie wstanie rywalizować z takimi rajdowymi
autami jak Audi Quattro lub Lancia. Turbo 16 w zasadzie nie ma wiele
wspólnego ze standardową wersją 205 bowiem tylko przednia i boczne szyby, drzwi
oraz reflektory są wspólne, pozostałe części to całkowicie nowa
konstrukcja.
Poniżej przedstawiam specyfikacje techniczne.
Silnik
|
|
Cylindy
|
4
|
Pojemność
|
1774
|
Wtrysk
|
Bosch
|
St. sprężenia
|
7,0:1
|
Moc (KM)
|
480
|
Turbo
|
Garrett
|
Zawory
|
16
|
|
|
Układ
napędowy
|
|
Napęd
|
4WD
|
Dyferencjał
(Przód-środek-tył)
|
|
Sprzęgło
|
2 tarcze
|
Skrzynia
biegów
|
5 biegów
|
Hamulce
|
|
Przód
|
DV303
|
Tył
|
DV303
|
Zawieszenie
|
|
Przód
|
Wishbone+Coil
|
Tył
|
Wishbone+Coil
|
Wymiary
|
|
Długość
(mm)
|
3825
|
Szerokość
(mm)
|
1674
|
Wysokość
(mm)
|
1353
|
Roztaw
osi (mm)
|
2540
|
Waga
(kg)
|
910
|
Data 1
homologacji (numer)
|
1.4.1984
(B262) E2 1.4.1985
|
1st Rajd
|
Corsica
1984
|
Debiut:
205 Turbo 16 E2
|
Corsica
1985
|
WRC Wygrane
(16)
|
Finland
1984 (Vatanen)
|
|
Italy
1984 (Vatanen)
|
|
RAC 1984
(Vatanen)
|
|
Monte
Carlo 1985 (Vatanen)
|
|
Sweden
1985 (Vatanen)
|
|
Portugal
1985 (Salonen)
|
|
Greece
1985 (Salonen)
|
|
New
Zealand 1985 (Salonen)
|
|
Argentina
1985 (Salonen)
|
|
Finland
1985 (Salonen)
|
|
Sweden
1986 (Kankkunen)
|
|
Corsica
1986 (Saby)
|
|
Greece
1986 (Kankkunen)
|
|
New
Zealand 1986 (Kankkunen)
|
|
Finland
1986 (Salonen)
|
|
RAC 1986
(Salonen)
|
|