Strona główna
Dane techniczne
Turbo 16
Tuning
Galeria
Historia GTI
Ident. silników
CTI
Rallye
Limit. wersje
Ewolucja
O mnie
|
Peugeot
205 Rally 1.3 & 1.9
Model ten jest wersją sportową 205 z
lat 1988 -1992. Czym się charakteryzuje?
Cechy auta z
zewnątrz:
- 3 drzwiowe nadwozie
(nie było wersji 5 drzwiowych)
- Felgi stalowe
(malowane na biało)
- Specyficzne
poszerzenia na błotnikach (tylko w Rally)
- Zderzak przedni bez
halogenów (lakierowany pod kolor nadwozia, całościowo, kształt jak w gti)
- Gładka tylna klapa
- Brak listew ozdobnych
na drzwiach
- Naklejany ozdobny
pasek na drzwiach
- Białe lub pomarańczowe
klosze kierunkowskazów (w zależności od roku produkcji)
-
Emblematy Rally w postaci 4
kolorowych pasków rozlokowane na:
- tylnej klapie i atrapie
- na blendach na tylnych błotnikach
(malowany napis)
Cechy auta z wewnątrz:
- Trójramienna
kierownica z logiem Peugeot – Talbot rally team
- Czerwona wykładzina
dywanowa
- Kubełkowe fotele
również z takim logiem ( fotele o kształcie identycznym z fotelami
modelu gti obite czarną wykładziną i obszyte czerwoną
nitką)
- Deska rozdzielcza bez
nawiewów na środku
- Lewarek zmiany biegów
z czerwonymi oznaczeniami
- Brak zegarka
- Liczniki z
obrotomierzem
- Szyby na korbkę brak
pokrywy schowka
- Mała konsola obok
lewarka biegów
Silniki
- 1,3 103 KM (wersja na
2 gaźnikach
- 1,9 105 KM (wersja
export)
205
Rallye to jedna z ciekawszych wersji tego
modelu. Jego sportowy charakter jest wyczuwalny już po pierwszym kontakcie
z tym autem. Surowa i prosta konstrukcja emanuje agresywnością. Również
zastosowane silniki idealnie współgrają ze sportowym charakterem auta. 205
Rallye to z pewnością nie jest auto do spokojnej jazdy. Sama nazwa,
wskazuje na to do jakich celów został on skonstruowany. 205 Rallye
jeździły w rajdach w specjalnie stworzonych dla nich klasach.
Kontynuatorem tej linii był później Peugeot 106 Rallye, który również
ścigał się na rajdowych trasach. Kiedyś w pewnym artykule przeczytałem
takie stwierdzenie na temat modelu Rallye „ nie jest to auto dla szpanera,
takiemu kierowcy ten samochód znudzi się po miesiącu ,lub go zabije” –
jest to niestety prawda Rallye jest po prostu zbyt surowy, dla
"normalnych" użytkowników przewidziano model Xs i GTI.
|