.............205 Rallye..................

Strona główna

Dane techniczne

Turbo 16

Tuning

Galeria

Historia GTI

Ident. silników

CTI

Rallye

Limit. wersje

Ewolucja

O mnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 205 Rally 1.3 & 1.9

 Model ten jest wersją sportową 205 z lat 1988 -1992. Czym się charakteryzuje?

  Cechy auta z zewnątrz:

  • 3 drzwiowe nadwozie (nie było wersji 5 drzwiowych)
  • Felgi stalowe (malowane na biało)
  • Specyficzne poszerzenia na błotnikach (tylko w Rally)
  • Zderzak przedni bez halogenów (lakierowany pod kolor nadwozia, całościowo, kształt jak w gti)
  • Gładka tylna klapa
  • Brak listew ozdobnych na drzwiach
  • Naklejany ozdobny pasek na drzwiach
  • Białe lub pomarańczowe klosze kierunkowskazów (w zależności od roku produkcji)
  • Emblematy Rally w postaci 4 kolorowych pasków rozlokowane na:

                                 - tylnej klapie i atrapie
                                 - na blendach na tylnych błotnikach (malowany napis)

   Cechy auta z wewnątrz:

  • Trójramienna kierownica z logiem Peugeot – Talbot rally team
  • Czerwona wykładzina dywanowa
  • Kubełkowe fotele również z takim logiem ( fotele o kształcie identycznym z fotelami modelu gti obite czarną wykładziną i obszyte czerwoną nitką)
  • Deska rozdzielcza bez nawiewów na środku
  • Lewarek zmiany biegów z czerwonymi oznaczeniami
  • Brak zegarka
  • Liczniki z obrotomierzem
  • Szyby na korbkę brak pokrywy schowka
  • Mała konsola obok lewarka biegów

 

  Silniki

  • 1,3 103 KM (wersja na 2 gaźnikach
  • 1,9 105 KM (wersja export)

 

  205 Rallye to jedna z ciekawszych wersji tego modelu. Jego sportowy charakter jest wyczuwalny już po pierwszym kontakcie z tym autem. Surowa i prosta konstrukcja emanuje agresywnością. Również zastosowane silniki idealnie współgrają ze sportowym charakterem auta. 205 Rallye to z pewnością nie jest auto do spokojnej jazdy. Sama nazwa, wskazuje na to do jakich celów został on skonstruowany. 205 Rallye jeździły w rajdach w specjalnie stworzonych dla nich klasach. Kontynuatorem tej linii był później Peugeot 106 Rallye, który również ścigał się na rajdowych trasach. Kiedyś w pewnym artykule przeczytałem takie stwierdzenie na temat modelu Rallye „ nie jest to auto dla szpanera, takiemu kierowcy ten samochód znudzi się po miesiącu ,lub go zabije” – jest to niestety prawda Rallye jest po prostu zbyt surowy, dla "normalnych" użytkowników przewidziano model Xs i GTI.